Resume
Head Of Business Development and Brand
Stykka - København, Danmark (Dec 2019 -Present)
Ansvarsområder
Udvikling af Stykka’s brand, og positionering som et bæredygtigt challenger brand i byggebranchen. Sikring af den røde tråd på tværs af touchpoints, hvilket er direkte relateret til rollen som Creative Activation Lead.
Udvikling af kreative koncepter, historier og art direction, der understøttede Stykka’s brandfortælling. Dette demonstrerer min evne til at skabe indhold, der inspirerer og engagerer, og til at bringe en vision til live på tværs af platforme.
Ansvarlig for udvikling og eksekvering af Stykka’s ESG strategi, projektledelse og sparring med relevante konsulenter på ESG projekter. Dette understreger min evne til at lede projekter og samarbejde effektivt med forskellige stakeholders
Selvproduktion af indhold i form af copy, billeder, video, hjemmesider, pressemeddelelser og events. Dette viser min evne til at producere varieret og engagerende indhold på tværs af forskellige medier
Resultater:
Etablerede et stærkt brand omkring Stykka, hvilket resulterede i en 12 gange vækst i værdiansættelsen. Dette viser min evne til at skabe mærkbar vækst og effekt gennem effektiv brandudvikling.
Opnåede medieomtale i Forbes, The Sunday Times, Wired, Fast Company, TV2, Berlingske, Jyllandsposten, Børsen, Dezeen, m.fl. Dette illustrerer min evne til at generere positiv omtale og opmærksomhed for brandet.
Vinder af German Design Awards, Fast Company’s 2022 Innovation by Design, Nordic Proptech Awards, BCG Green Startup Cup.
Vores stærke brand resulterede i en pipeline på 350 millioner, hvilket viser min evne til at drive forretningsudvikling og vækst.
Marketing & Brand Lead
Designit - København, DK (Jun 2018 - Dec 2019)
Ansvarsområder
Ansvarlig for Designits marketing og branding på tværs af de fire nordiske kontorer. Dette giver mig en bred erfaring med at arbejde i en regional rolle og at sikre konsistent branding på tværs af forskellige markeder
Projektleder på Designit's rebrand og lancering af ny identitet og hjemmeside. Dette viser min erfaring med at lede store brandingprojekter og at sikre en effektiv koordination og implementering i en kompleks organisation.
Brand strateg på projekter for startups og store virksomheder. Dette demonstrerer min evne til at udvikle effektive brandstrategier for en bred vifte af organisationer, fra nye startups til etablerede virksomheder
Resultater:
Lancerede Designit's bæredygtighedsinitiativ på tværs af de fire nordiske kontorer. Dette viser min evne til at drive strategiske indsatser og forretningsudvikling og implementere dem på tværs af forskellige lokationer
Opsatte en inbound leadgenereringsproces mellem website, Hubspot og Pipedrive, hvilket muliggjorde tracking. Dette understreger min evne til at arbejde med digitale værktøjer for at optimere marketing- og salgsprocesser
Lancering og content planlægning til Designit’s første podcast, "Yello". Dette illustrerer min evne til at udvikle og drive nye content-formater
Afholdt "Designing for Children’s Right" med 70 deltagere fra hele verden, fra organisationer som LEGO, GOOGLE, IKEA, m.fl. Dette viser min evne til at facilitere større events og samarbejde med førende internationale organisationer.
International Marketing and PR Manager
3XN/GXN - København, DK (Feb 2017 - Jun 2018)
Ansvarsområder
Udvikling og implementering af 3XN's nye kommunikationsstrategi med øget fokus på digital, owned og earned media. Her brugte jeg min evne til at udforme og udføre effektive kommunikationsstrategier.
Projektleder på den internationale lancering af flere af 3XN's projekter, herunder Royal Arena, Børneriget og Sydney Fish Market. Jeg var ansvarlig for koordinationen mellem vores team, klienten, medierne og flere andre interessenter. Dette understreger min evne til at lede komplekse projekter og effektivt samarbejde med en bred vifte af interessenter.
Ansvarlig for kommunikationsstrategi og indholdsudvikling af 3XN's egne kanaler; Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube og hjemmesider. Dette demonstrerer min evne til at udvikle engagerende indhold og strategisk lede flere sociale mediekanaler
Udvikling af et nyt koncept for præsentation af 3XN og dets projekter til potentielle kunder, samarbejdspartnere og fremtidige medarbejdere, gennem sin egen hjemmeside. Dette viser min evne til at udvikle innovative løsninger til effektiv brand præsentation
PR-arbejde: kortlægning af nøglemedier og opbygning og vedligeholdelse af relationer til journalister, og prioritering af disse i samarbejde med Business Development Teamet.
Resultater:
Den nye strategi resulterede i en fordobling af antallet af omtaler af 3XN i medierne, fra 568 i 2016 til 1486 i 2017. Dette viser min evne til at skabe en mærkbar stigning i brand awareness
Alle 3XN's egne kanaler oplevede en markant vækst i rækkevidde og antal besøgende, hvilket demonstrerer effektiviteten af min indholdsstrategi og min evne til at øge engagementet
Sikrede flere vigtige funktioner i nøgle medier, hvilket illustrerer min evne til at opnå betydelig presseomtale og anerkendelse.
Lancerede en ny hjemmeside og udviklede content til denne, både egenproduceret og i samarbejde med E-types og professionelle fotografer.
Head of Business Development
MAD Architects - Beijing, Kina (May 2015 - Feb 2017)
Ansvarsområder
Ledelse af MAD Architects' PR- og marketing team bestående af fire personer, tre baseret i Beijing og en i LA. Dette illustrerer min evne til at lede og motivere et internationalt team
Konceptudvikling og projektledelse for 'MAD Works', MAD architects første monografi. Dette viser min evne til at styre komplekse projekter og levere slutprodukter af høj kvalitet.
Udviklede en innovativ lancering strategi for færdiggørelsen af Harbin Opera House til både print og digital. Dette fremhæver min evne til at udforme og implementere effektive PR-strategier
Udvikling af MAD's digitale strategi og formulering af en strategi for content og hvordan man engagerer vores følgere på tværs af forskellige platforme. Dette understreger min dygtighed i at udvikle og gennemføre digitale strategier, der driver vækst
Brand building: Forbedrede MAD's brand awareness og formåede at positionere studiet og dets grundlægger, Ma Yansong, som en af de førende tegnestuer internationalt. Dette viser min evne til at forbedre brand awareness og positionering gennem strategisk kommunikationsarbejde.
Resultater:
”MAD Works” blev udgivet af det internationalt anerkendte forlag Phaidon i oktober 2016, hvilket illustrerer min evne til at lede et komplekst projekt som en bogudgivelse fra idé til lancering.
Lancering af Harbin Opera House førte til mere end 25 magasinforsider plus features på CNN og New York Times, hvilket viser effektiviteten af veleksekveret PR-strategi.
Der var vækst på tværs af alle platforme, med det mest bemærkelsesværdige værende Instagram, som gik fra 1832 til mere end 150.000 følgere, hvilket demonstrerer effektiviteten af den digitale strategi.
Den øgede indsats i marketing og PR førte til en fordobling af forretnings henvendelser fra potentielle klienter, med hvem MAD ikke havde haft nogen tidligere kontakt. Dette illustrerer min evne til at drive væsentlig forretningsvækst gennem effektiv markedsføring og PR.
Fotograf og selvstændig
Taun Creative Ltd. - Shanghai, Kina (Okt 2013 - Jul 2015)
Stiftede, udviklede Taun Creative Ltd. som freelance fotograf i Shanghai, tilegnede mig værdifuld viden om iværksætteri og forretningsdrift. Samarbejdede med en række store virksomheder som Grundfos, Novo Nordisk, Lundbeck og Schmidt/Hammer/Lassen arkitekter, og fik international erfaring gennem arbejde med en divers portefølje af klienter på projekter både i Europa og Kina
Assistant Innovation Officer
Udenrigsministeriet (ICDK) - Shanghai, Kina (Aug 2011 - Aug 2012)
Under mit praktikophold i Shanghai fungerede jeg som en integreret del af Innovation Center Denmark (ICDK), der er en del af Danmarks diplomatiske mission i Kina. Jeg havde det primære ansvar for ICDK’s CRM-system, og sikrede at vores mål blev nået. I den forbindelse bistod jeg direktøren med dagligdagens ledelsesopgaver og styrede ICDK's Innovationsfællesskab. Jeg stod for planlægning af møder, satte emner og agenda for hver møde, hvor fællesskabet bestod af R&D-ledere fra 24 større danske virksomheder.
Uddannelse
lederkursus
Lead x Børsen Uddannelse - København, Danmark (5 dage, 2022)
Indsigt i egne styrker og svagheder og ved, hvordan denne indsigt bruges og udvikles i rollen som leder
Mere selvsikker i rollen som ny leder og kan skabe sin egen ledelsesidentitet og et stærkt fagligt fundament at stå på
Viden om hvordan man som leder skaber høj performance og trivsel i teamet
Cand.Oecon
Aarhus Universitet - Aarhus, Danmark (2010 - 2015)
Under mine studier har jeg taget tid til at erhverve praktisk erfaring ved at arbejde i Shanghai for Udenrigsministeriet, lære kinesisk og etablere en virksomhed i Kina.
Kandiatafhandling: “Brand strategies for the Chinese market” baseret på cases fra Grundfos og Bang & Olufsen. Analyserede hvordan danske virksomheder kan etablere deres mærke i et stadig mere konkurrencedygtigt kinesisk marked.
Lærte hvordan man erhverver og bearbejder ny kompleks viden og evnen til at kommunikere det på en forståelig måde
Fik erfaring med kvantitativ og kvalitativ markedsanalyse samt præsentation af resultaterne
Lærte at løse strategiske problemer baseret på indsamling og analyse af komplekse data
Erhvervede en god forståelse for alle aspekter af virksomhedsledelse, inklusiv finansielle, ledelsesmæssige og marketingmæssige aspekter.
Chinese Language and Culture, Masters Degree
Shanghai Jiao Tong University - Shanghai, Kina (Jan 2013 - Jan 2014)
Finance MBA (Exchange Student)
Shanghai Advanced Institute of Finance (SAIF)- at Shanghai Jiao Tong University - Shanghai, Kina (Aug 2012 - Jan 2013)
BSc.Oecon
Aarhus Universitet - Aarhus, Danmark (Aug 2007 - Jun 2012)
Matematisk Student
Aarhus Katedralskole - Aarhus, Danmark (Aug 2004 - Jun 2007)